someday.

lite fler bilder från vår fina N.Y-weekend. en dag bor jag nog där. jag måste nog det. i en vindsvåning i williamsburg vill jag bo. med takterass där jag vill ställa till med fest mest hela tiden. pizza-öl-dans-fest ska det vara. med alla jag tycker om. dom allra finaste människor ni kan tänka er. och varje morgon vill jag springa ner till bagel-fiket på hörnet, köpa min vanliga med kaffe till. på lunchen vill jag gå till något av vegan-caféerna som har uteservering i solen. jag ska besöka vinyl-butiken varenda dag för att titta om dom fått in något nytt, samma sak med beacon's closet för att leta nya second-hand fynd. jag vill äta det bästa köttet i stan på den lilla argentiska restaurangen och dricka ett gott glas rödvin till. jag vill sitta i fönstret i min lägenhet och skriva. skriva i solen och känna hur mina vita spetsgardiner stryker sig mot mina bruna bara ben när en vind når just mitt fönster. och jag ska titta på folket som går förbi där neranför. hitta inspiration genom dom till min skrivning. jag ska vänta där hemma på min kära som gärna bär hatt och vi ska spendera varenda ledig minut med varandra och våra fina vänner. vi ska ses på alla olika fina pubar och dricka öl på kvällarna, berätta om våra dagar som gått sen vi sågs sist och sen ska vi gå hemåt tillsammans, jag och min kära, han i hatt, varenda natt, till vårt hus som just precis det, det huset som är vårt, råkar vara rosa av en ren slump. så ska vi sova tätt, tätt ihop tills vi vaknar och allting börjar om. dom finaste dagarna i hela världen ska vi ha. den där dagen när den där staden ska bli mitt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback