sätt målen efter möjligheterna

vad är det egentligen i livet som formar oss? vad är det som formar mig? vad har gjort mig till att vara den person jag är här idag? vad har fått mig att stå där jag står? befinna mig just i denna stund i mitt liv? med just precis den smak jag har, de vänner jag har? de åsikter jag har, vad formar oss?
jag tror på att tro, på att hoppas, på att ha något att kämpa för, att ha en passion. jag tror också på att det mesta faktiskt är möjligt, att man kan uppnå det man en dag drömmer om att göra. för jag tror nämligen att människan är så pass smart att man formas efter den livssituation man själv befinner sig i och därefter sätter sina mål, sina drömmar. jag tror att man sätter mål efter möjligheter, efter ens egna möjligheter. omedvetet tror jag det, visst folk säger att det är en dröm, så det borde ju kunna få vara ouppnårligt, det är ju "bara" en dröm.. men jag ser mål och dröm som ungefär samma sak, och eftersom då en människas dröm också är den människans mål tror jag på att dom satt det målet (den drömmen) efter dens egna möjligheter och målet (drömmen) är därför möjlig att nå. jag säger inte att det är lätt, jag säger inte att alla kommer göra det även om man har ett mål, en dröm eller vad fan som helst. nej, för jag om någon vet hur det är att kämpa för något, hur det är att vilja något, hur det är att ha en dröm, hur det är att ha ett mål. och då menar jag verkligen ett mål, ett mål som funnits under många år och inte bara ett mål som att fixa G i matte B, nej. jag tror det måste finnas nå mer bakom det mål, den dröm man har för att orka kämpa för att en dag nå den. inom dansen har jag mål, jag vill dansa bakom en stjärna som justin timberlake en dag, eller låt mig rätta mig själv, MED en dansare som justin timberlake än dag. visst jag har sen små barnsben alltid haft som dröm att en dag kunna försörja mig på dansen, flytta till LA och lyckas där. men jag tror inte att det verkligen blev mitt riktiga mål, min sak att kämpa för, fören jag kände att det faktiskt var möjligt. det kanske låter löjligt för er som inte förstår vad jag egentligen håller på med. men jag tror på mig när det gäller den delen av min dans. jag tror på att det är möjligt. och jag tror att det då har blivit mitt mål nu, eller liksom den dagen jag insåg att jag hade fått in ett ben på rätt väg, då blev det mitt mål, för jag vet att jag har möjligheterna. visst en del slit tills jag når det, en hel del tårar och "vilja-ge-upp" dagar. men jag tror på att människan är så pass smart att sätta sina mål efter sina möjligheter, och jag har satt mitt mål.
-då måste det väl vara möjligt ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback