you never were and you never will be mine

vissa dagar är det lätt, vissa dagar är det svårt. jag vill vara och ta hand om lilla camilla. hon verkar ledsen. jag vill krama och pussa henne. hon är ju min bäbis. vissa dagar vill jag vara här, dom flesta där. här hemma vill jag att tiden ska gå, att det ska hända saker, att jag ska gå framåt. men där. där vill jag att tiden ska stå still. att allt ska vara som vanligt när jag åker ner igen, så det var förra gången jag var där. allra helst vill jag att allt ska vara som när jag åkte hem därifrån efter påsklovet. men det kommer aldrig hända. det som var då, det var då och det är borta. det kommer inte bli så igen. nej. för tiden har gått därnere, medan jag har vart hemma, medan jag inte har vart där. hade jag varit det hade kanske saker sett annorlunda ut, kanske inte. det vet man aldrig. men tanken gör mig galen. den skär i hjärtat på mig. den kväver mig. och jag hatar det. jag hatar tiden ibland. kan inte allt vara som då. det hade kunnat blivit fint, och bra. men tiden går, och det kommer den fortsätta göra. och jag kommer inte komma ner på länge. vem vet hur långt tiden har gått då......
I saw you at the station, you had your arm around whats her name?
She had on that scarf I gave you, you got down to tie her laces.
You looked happy and that's great, I just miss you, that's all.
vissa dagar är det lätt, vissa dagar är det svårt. vissa dagar vill jag vara här, dom flesta där. här hemma vill jag att tiden ska gå, att det ska hända saker, att jag ska gå framåt. men där. där vill jag att tiden ska stå still. att allt ska vara som vanligt när jag åker ner igen, så det var förra gången jag var där. allra helst vill jag att allt ska vara som när jag åkte hem därifrån efter påsklovet. men det kommer aldrig hända. det som var då, det var då och det är borta. det kommer inte bli så igen. nej. för tiden har gått därnere, medan jag har vart hemma, medan jag inte har vart där. hade jag varit det hade kanske saker sett annorlunda ut, kanske inte. det vet man aldrig. men tanken gör mig galen. den skär i hjärtat på mig. den kväver mig. och jag hatar det. jag hatar tiden ibland. kan inte allt vara som då. det hade kunnat blivit fint, och bra. men tiden går, och det kommer den fortsätta göra. och jag kommer inte komma ner på länge. vem vet hur långt tiden har gått då......
I saw you at the station, you had your arm around whats her name?
She had on that scarf I gave you, you got down to tie her laces.
You looked happy and that's great, I just miss you, that's all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback