en årslista över 2010, bättre sent än aldrig.


1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
en hel del. både bra och dåliga saker.
2. höll du några av dina nyårslöften?
vet faktiskt inte om jag hade några sådana från förra året. eller jag har för mig att lovade mig själv att försöka se skolan, balettakademin, på ett annat sätt än vad jag tidigare gjort, mer se det som en riktigt bra möjlighet istället för en skola där allt går på rutin. vet inte om det lyckades så bra, till och från kanske.
3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nej.
4. dog någon som stod dig nära?
nej.
5. vilka länder besökte du?
spanien-barcelona (8 gånger blev det, oops!) italien. polen. danmark.
6. är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
kanske att våga lita på sin egen vilja. våga tro på att det man själv tillslut väljer att göra då antagligen också är det rätta för just mig. men också våga ändra sig. en vilja som tidigare funnits behöver inte betyda att den fortfarande finns där, att man fortfarande vill samma. så våga bryta upp om det är de man vill.
7. vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
det blir svårt iår. finns så många minnen att jag knappt ens minns dom. både bra och dåliga. mest bra ändå. fast kanske det är dom man väljer att minnas. men specifika datum blir svårt.
8. vad var din största framgång 2010?
här sitter jag och kan inte komma fram till något när det gäller mina möjliga framgångar..
9. Största misstaget?
att jag kanske har gjort något jag egentligen inte velat.
10. har du varit sjuk eller skadat dig?
inte nå allvarligare än andra år. ständig värk i kroppen och trötthet. som alltid
11. bästa köpet?
jag har älskat min iphone, trots att den bytts ut 3 ggr. men sen alla resor jag gjort under året. all tid i barcelona. alla grymma dansklasser jag tagit, då framför allt i somras.
12. vad spenderade du mest pengar på?
ja, det blir väl typ samma svar som ovan. resorna! all tid i barcelona. allt kul jag gjorde i somras trots att jag inte jobbade.
13. gjorde någonting dig riktigt glad?
absolut. vänner framför allt tror jag. camilla och amanda. all tid jag spenderade i barcelona. att therese började i min klass. dansen, men bara ibland. men jo, vänner framförallt!
14. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
ooo, den är svår. måste ju skriva med nicest thing med kate nash, för att den har varit med sen i februari och den betyder fortfarande samma jäkla saker för mig när det handlar om vissa grejer. jag skulle kunna skriva ner tusen stycken. framför allt massa låtar som är relaterade till allt som händer i barcelona. och till de låtar jag och camilla har töntat oss. och till de låtar jag har skrattat, gråtit och hängt till. monster med lady gaga förtjänar verkligen att nämnas, smack snack med terry poison för det har varit min och oscars låt iår. ja, och så skulle jag kunna fortsätta.
15. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
den här frågan kan jag typ aldrig svara på. jag tycker alla mina år påminner om varandra när det gäller just min sinnesstämning. den går så mycket upp och så mycket ner att jag tror banne mig jag lever i en berg och dalbana. och kan inte riktigt se att jag kommer gå av under 2011 heller.
16. vad önskar du att du gjort mer?
försökt att kommit fram till några svar. mina egna svar. och sen vågat lita på dom.
17. vad önskar du att du gjort mindre?
här skulle det nog också kunna fyllas på rejält, men man ska inte ångra. så jag låter bli.
18. hur tillbringade du julen?
som dom flesta åren, helt traditionsenligt som det enligt mig ska vara. familj. mat. mys.
19. blev du kär i år?
komplicerat har det kanske varit, mest för mitt eget huvud. men kär, nja, nej.
20. favoritprogram på TV?
vet knappt om jag kollar på tv. inga regelbundna program liksom. grey's följer jag ju på datorn. men det har varit bäst som vanligt. men jo, ensam mamma söker ju! haha
21. bästa boken du läste i år?
men gud... har jag ens läst en bok?
22. något du önskade dig och fick?
finfin kärlek på vänner-vis har jag fått väldigt mycket. och möjligheter att göra det jag vill. resa, dansa. det har varit ett fullspäckat år.
23. något du önskade dig men inte fick?
i wish that you needed me.
24. vad gjorde du på din födelsedag 2010?
jag blev 20 iår. firade det genom kak-buffé med vänner till familjen, brak-hemma fest med kompisarna och hederligt födelsedags firande med familjen.
25. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
absolut! det finns det väl alltid. men jag har fått varit med om mycket. och skrattat väldigt mycket. och haft det riktigt jävla kul många gånger.
26. vem saknade du?
mest... det blir nog mina tjejer i barcelona... dom saknar jag, hela tiden!
27. de bästa nya människorna du träffade?
inte för att bli tjatig. men ja. allt fint folk nere i barcelona. natalie, lucas, pablo, camisa, santi, ferro, medflera. för många att nämna. men ja. det måste nog bli svaret. alla fina människor därnere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback